Om mig

Jag är 80-talist och perfektionist. Är väldigt fascinerad av allt som har med skönhet och mode att göra. Har tidigare gjort en bröstförstoring ('07) och kommer i morgon (10/2) att genomgå en fettsugning. Startar denna blogg då jag själv inte hittat bra med information inför mina egna ingrepp.

måndag 13 februari 2012

Destination beauty


Vill börja med att säga att det här är min personliga åsikt om denna organisation och att jag inte har några som helst baktankar med texten nedan, jag vill inte göra någon upprörd. Jag vill helt enkelt bara vara ärlig i den mån jag kan vara.

Jag antar att jag inte är ensam om att ha sett Plastikturisterna på TV, programmet där svenskar åker ner till Thailand för att sola och operera sig. Första gången jag såg detta program måste ha varit för ca ett år sedan och redan då tyckte jag att det verkade vettigt att de hade en koordinator på plats, som kunde följa med patienterna på konslutationen och samtidigt vara ett stöd. Därför kontaktade jag Destination Beauty före jag lämnade Sverige. Vår mejl-kontakt påbörjades i början av december och jag flög ner hit i januari.

Tjejen jag mejlade med heter Cecilia och hon var min s.k mellanhand. Om jag hade några frågor angående ingreppet eller något annat med min vistelse i Thailand och på sjukhuset så skulle jag skriva till henne och hon skulle hjälpa mig utifrån bästa förmåga. Jag har senare insett att denna förmåga inte var tillräckligt stor nog för att kunna fylla de arbetsuppgifter som hon faktiskt har. Tyvärr måste jag säga.

För det första var hon inte med på konsultationen. Hon hittade oss efteråt och ursäktade sig med att hon inte kunde hitta oss. Trots detta var jag och mitt sällskap där redan klockan nio och satt så på samma plats och väntade utanför kirurgens mottagning tills klockan var tio då mitt möte var inbokat. Om det var så att hon helt enkelt var sen hade jag tyckt det var bättre att hon sa det och sedan bad om ursäkt istället.

För det andra så var hon inte alls medveten om de två metoder som kirurgen och kliniken använder sig. De gör antingen en traditionell fettsugning eller en s.k Vaser-fettsugning. Detta är i princip som en laserfettsugning som görs med lokalbedövning, bara att du är sövd och i gengäld kan de ta ut mer fett än vid en traditionell fettsugning. Denna metod har jag förstått är mer skonsam mot kroppen och huden har en chans att snabbare anpassa sig till den nya kroppsformen. Denna senare metod har kliniken använt sig av i över ett år och trots att tjejen jobbat där i fem månader och dessutom, visade det sig, själv gjort en egen fettsugning är hon alltså inte medveten om att det finns två olika metoder.

Fastän en av hennes arbetsuppgifter är att få mig att känna mig bekväm och dela med sig lite av sig själv så att det känns lite mindre formellt vill jag inte under de 15 minuter vi samtalade få veta allt om hennes liv. Denna tjej berättar alltså om sin före detta man, deras gemensamma barn och hus, sin nya pojkvän och vad de brukar göra här i Bangkok när de träffas etc. Hon var klädd i mycket tight blus, kort kjol och höga klackar. Jag har förståelse för att saker och ting kan vara mycket annorlunda här i Thailand gentemot hur det är i Sverige men en sak som åtminstone jag tror finns i alla länder är arbetsmoral och passande arbetsklädsel. Hon kommer för den delen inte ens ihåg att det är hon och jag som haft mejlkontakt utan tror att jag skrivit med en annan tjej vid namn Malin.

Nej, jag tyckte inte att hon kändes så värst professionell, inte på något sätt. De som däremot var extremt professionella var all personal på Yanhee Hospital. Dessa är jag mycket nöjd med och jag kan inte klaga på någon av deras insatser. Jag har aldrig blivit så bra behandlad och uppassad på i hela mitt liv. 

Om jag skulle säga något negativt om hela den här upplevelsen hittills så är det att inte morfinet ingick. Men nu vet ni att ni ska ordna med detta innan ni vaknar upp från operationen!

Återigen är detta enbart min personliga åsikt och jag förstår att detta enbart handlar om en person ur Destination Beauty, men då jag anser att var och en anställd på ett företag har som jobb att representera sin arbetsplats på ett bra sätt så har hon inte lyckats med detta och jag har fått en halvdålig uppfattning om DB.

Hade jag varit er så hade jag ringt direkt till Yanhee om jag funderade på att göra ett ingrepp och då bokat ett möte direkt med dom.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar